JOURNĒ

Privacy Policy & Algemene voorwaarden

PRIVACY POLICY

De Privacy Policy is van toepassing op de volledige werking van JOURNĒ, en in het bijzonder op haar bijbehorende online plek en gebruik van www.journe.be. Onze intentie is steeds om te handelen in integriteit met onze waarden en tegelijk ook online een kwaliteitsvolle beleving te bieden. Over de ins en outs van onze digitale keuzes die daarvoor nodig zijn en de gevolgen daarvan voor uw privacy als gebruiker willen we zoveel mogelijk transparantie bieden.

1/ Waarborgen Privacy

Het waarborgen van de privacy van bezoekers van www.journe.be en klanten van JOURNĒ is bijzonder belangrijk voor ons. Daarom beschrijven we in deze privacy policy zo goed mogelijk welke systemen we gebruiken, welke informatie en gegevens we verzamelen en hoe en waarom we deze gebruiken.

2/ Toestemming

Door de informatie en de diensten op www.journe.be te gebruiken, ga je akkoord met deze privacy policy en de voorwaarden die wij hierin hebben opgenomen.

3/ Vragen en contact

Als je meer informatie wilt ontvangen, inzage wil in welke informatie en gegevens wij van jou hebben, wijziging of verwijdering hiervan wil aanvragen of vragen hebt over de privacy policy van JOURNĒ kan dat via mail naar margot[at]journe.be.

4/ Monitoren gedrag bezoeker

Www.journe.be maakt gebruik van verschillende technieken om bij te houden wie de website bezoekt, hoe bezoekers zich op de website gedragen en welke pagina’s worden bezocht. Dat is een gebruikelijke manier van werken voor websites omdat het informatie oplevert die bijdraagt aan de vlekkeloze kwaliteit van de gebruikerservaring. De informatie die we via cookies registreren, bestaat onder meer uit IP-adressen, het type browser en de bezochte startpagina’s.

Tevens monitoren we waar bezoekers de website voor het eerst bezoeken en vanaf welke pagina ze vertrekken. Deze informatie houden we anoniem bij en is niet gekoppeld aan andere persoonlijke informatie.

5/ Gebruik van cookies

Www.journe.be plaatst cookies bij bezoekers. Dat doen we om informatie te verzamelen over de pagina’s die gebruikers op onze website bezoeken, om bij te houden hoe vaak bezoekers terugkomen en om te zien welke pagina’s het goed doen op de website. Ook houden we bij welke informatie de browser deelt.

Noodzakelijke cookies Altijd aan
Vereist om de kernfunctionaliteit van www.journe.be mogelijk te maken en gebruikersvoorkeuren en -keuzes te onthouden, zoals taalvoorkeuren of aangepaste instellingen. Door gebruik te maken van www.journe.be ga je altijd akkoord met het gebruik van noodzakelijke cookies.

Prestaties en analyse cookies Zelf de keuze om aan of uit te zetten
Deze cookies bieden kwantitatieve metingen van websitebezoekers. Met behulp van deze cookies kunnen we bezoeken en verkeersbronnen tellen om de prestaties van www.journe.be te verbeteren.

Advertenties Zelf de keuze om aan of uit te zetten
Deze cookies kunnen worden gebruikt om advertenties weer te geven die aansluiten bij uw interesses indien we gebruik zouden maken van de functionaliteit om advertenties weer te geven op onze website. Dit is momenteel niet het geval.

6/ Cookies uitschakelen

Bij het eerste bezoek aan www.journe.be krijg je een pop-up cookie-disclaimer te zien waarin je je voorkeuren kan aangeven. Je kan ervoor kiezen om alle cookies te accepteren, zelf keuzes te maken of alle niet-essentiële cookies uit te schakelen. Je keuze blijft geldig voor 30 dagen en in die 30 dagen krijg je de pop-up cookie-disclaimer niet meer te zien. Wil je binnen deze termijn van 30 dagen toch sneller opnieuw kiezen, dan kan je alle opgeslagen cookies en cookie-voorkeuren weer verwijderen via de mogelijkheden van je browser en zo bij een volgend bezoek aan www.journe.be opnieuw keuzes maken in de pop-up cookie-disclaimer. Meer informatie en instructies over deze mogelijkheden tot het verwijderen van cookies vind je op de website van de aanbieder van je specifieke browser of via deze informatieve webpagina. Hoewel de kans klein is, zou het kunnen dat onze website www.journe.be niet meer optimaal werkt en je geen vlekkeloze gebruikerservaring meer geniet wanneer je ervoor kiest om non-essentiële cookies uit te schakelen.

7/ Cookies en privacy policy van derde partijen

Het is mogelijk dat derde partijen op of via onze website adverteren of dat wij gebruik maken van een andere dienst van derde partijen zoals bijvoorbeeld maar niet gelimiteerd tot Google Analytics, Google DART-cookie of Facebook Pixel. Deze diensten en cookies helpen ons weer om meer inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op de website. Een volledige actuele lijst van derde partij diensten die we gebruiken kan op aanvraag bezorgd worden.

Voor meer informatie over de privacy policy van derde partij diensten waar we gebruik van maken, kan je terecht op de websites van deze respectievelijke partijen. Www.journe.be kan geen invloed uitoefenen op deze cookies en de privacy policy van door derden geplaatste cookies. Deze cookies vallen buiten het bereik van deze privacy policy. In veel gevallen kan je er wel voor kiezen om geen gebruik meer te maken van deze derde partij ‘tracking’ cookies. De informatie over hoe dit juist uitgezet kan worden kan je vinden bij de respectievelijke derde partijen.

Hoewel de kans ook hier klein is, zou het kunnen dat onze website www.journe.be niet meer optimaal werkt en je geen vlekkeloze gebruikerservaring meer geniet wanneer je ervoor kiest om non-essentiële of derde partij cookies uit te schakelen.

8/ Persoonlijke gegevens

Alle persoonlijke gegevens die we opvragen voor het inschrijven voor onze e-maillijst, het downloaden van materialen, het inschrijven voor programma’s of het verzenden van materialen of producten worden veilig bijgehouden en enkel gebruikt voor klantenservice, klantcontact en gerichte interne marketingdoeleinden. Gegevens worden veilig bewaard door ons en op verschillende derde partij platformen en online softwarediensten voor o.a. betalingsfunctionaliteit, e-mailservice en andere interactie tussen jou, de klant, en ons, de verstrekker. De veiligheid en specifieke bewaarprotocollen en -termijnen van deze derde partij platformen zijn niet door www.journe.be te beïnvloeden. Een volledige actuele lijst van derde partij diensten die we gebruiken kan op aanvraag bezorgd worden.

Persoonlijke gegevens worden nooit bewust door ons doorverkocht of gedeeld met andere bedrijven. Bij bewuste samenwerkingen kan het wel gebeuren dat er via onze systemen gecommuniceerd wordt over derde partij diensten of producten. Dit blijft echter steeds intern, via JOURNĒ , zonder het doorgeven van jouw persoonlijke (contact)gegevens en informatie aan derde partijen.

9/ Informatie van kinderen

Wij vinden het belangrijk om te zorgen voor extra bescherming voor kinderen die online actief zijn. We moedigen ouders en opvoeders aan om samen tijd online te besteden. Op die manier kan je zien hoe jouw kinderen zich online gedragen, wat ze precies online doen en kan je als voorbeeld fungeren en helpen in het sturen en aanleren van veilig online gedrag.

Www.journe.be verzamelt en bewaart geen gegevens van kinderen jonger dan 14 jaar oud, langer dan nodig is voor de optimale werking van een beleving of programma. Indien we inhouden of gegevens langer bewaren is dit steeds met de grootste zorg, geanonimiseerd of met uitdrukkelijke toestemming. Mocht je constateren dat er toch iets niet naar wens verloopt of je wil graag zeker zijn dat de informatie van je kind veilig is, kan je contact opnemen via mail naar margot[at]journe.be en dan maken we er een prioriteit van om dit zo snel mogelijk te onderzoeken en op te lossen.


ALGEMENE VOORWAARDEN

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing voor alle diensten en producten van JOURNĒ, zowel voor de offline werking als de online werking via www.journe.be.

1/ Wie wat waar

Margot Huybrechts, (toekomstig) zaakvoerder van JOURNĒ en beheerder van www.journe.be, is de drijvende kracht achter alle belevingen, programma’s, diensten en on- en offline producten die JOURNĒ creëert en organiseert. De missie en energie van JOURNĒ is echter veel ruimer, met allerhande samenwerkingen en kruisbestuiving, en daarom kiezen we ervoor om steeds vanuit de ‘wij’-persoon te communiceren.

JOURNĒ is nog geen wettelijke eenmanszaak. Btw-nummer volgt nog.
Gevestigd op Hulststraat 2/b2, 9170 De Klinge, België.

Jij bent, op papier en in legale termen, de klant. De afnemer van alle gratis, informatieve of inspirerende diensten, producten of communicatie en/of afnemer van of deelnemer aan betalende diensten, producten of belevingen van JOURNĒ. Uiteraard ben je zoveel meer dan dat, maar dit is nu eenmaal een ‘droog’ legaal document.

2/ Toestemming

Door de online en offline gedeelde informatie en diensten van JOURNĒ te gebruiken of door belevingen, programma’s of producten van JOURNĒ aan te kopen en/of bij te wonen, ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en alles wat wij hierin hebben opgenomen.

3/ Core values

Bij JOURNĒ vinden we het belangrijk dat we creëren en handelen vanuit de volgende kernwaarden en leidende principes:

- Integriteit boven winst.
We willen een cultuur creëren waar integriteit vanuit hart, niet ego, voorop staat en omzet en winst creëren een automatisch gevolg is van echte impact en service.
- …
- Iedereen heeft groeipotentieel.

We vinden het belangrijk dat wij, maar ook onze klanten en onze ruimere community, deze energetische basis steeds in gedachten houden.

4/ Intentie matters more than perfectie

We zouden wel willen kunnen zeggen dat we feilloos zijn. Maar dat is niet zo. Het zou best kunnen dat we fouten maken waardoor de gebruikerservaring niet optimaal of correct is. Fouten, leerkansen, optimalisatieopportuniteiten … ze horen nu eenmaal bij het leven en ondernemen. En dat is oké. Niet omdat we er licht overgaan, maar net because we care so much en omdat we kwaliteit en integriteit altijd voorop zetten, weten we dat áls er fouten insluipen, het per ongeluk is. Alle belevingen, programma’s en producten van JOURNĒ worden met hart en ziel gecreëerd, steeds vanuit de grootste zorg voor een prachtig eindresultaat, een transformerende beleving en een soms subtiele, maar diepgaande impact. Maar feilloos zijn we niet. Dus merk je iets op dat niet helemaal goed loopt, dat niet klopt, ontbreekt of onduidelijk is, … laat het zeker weten en dan doen we er alles aan om te remediëren en te herstellen.

5/ Annulering & refund policy

Voor alle ‘instant’ digitale/online producten zoals bv. een pdf e-book, een video, een geautomatiseerde e-mailreeks, een online self-led programma, … is er geen annulering of refund mogelijk. We kiezen er bij JOURNĒ heel bewust voor om hiervoor geen refunds te verstrekken. We maken dit voor elke aankoop transparant en duidelijk zichtbaar en vragen van onze klanten dan ook om de volledige verantwoordelijkheid op te nemen bij het maken van een keuze voor aankoop. Dit uiteraard om de eenvoud in onze werking te behouden, maar anderzijds ook als deel van wat we willen uitdragen: bewust leren kiezen en verantwoordelijkheid nemen voor die keuzes. Bij aankoop van een ‘instant’ digitaal product ontvang je onmiddellijk en geautomatiseerd toegang tot je aangekochte product en doe je dus afstand van het recht op de standaard 14 dagen annulatie- en refundperiode, vooropgesteld volgens artikel 16 van de Europese Consumer Rights Directive. Heb je toch te maken met plotse omstandigheden van overmacht (bv. ziekte, een ongeval, …) bieden we wel garantie op onze human approach. We luisteren graag met een open mind en zoeken graag samen naar een oplossing.

Voor alle offline belevingen of programma’s of online programma’s met specifieke live data behouden we het recht om afhankelijk van de context elke aanvraag tot annulatie of refund te bekijken. We houden hier rekening met de abundance principes (er is altijd meer dan genoeg, we hoeven niet vast te klampen) en de vraag “What would Love do?” en bezorgen zonder problemen een refund indien de situatie het nog toelaat. Uiteraard hangt dit in het bijzonder af van de datum van annulatie. Reden van annulatie hoeven we zelfs niet te weten. We geloven dat iedereen zijn/haar eigen beste autoriteit is. Hou er echter rekening mee dat zodra er materialen aangekocht zijn, verzending gebeurd is, locatie gehuurd is of andere voorbereidende uitgaven zijn gedaan er onmogelijk een (volledige) refund kan plaatsvinden. We kleven hier geen standaardtermijnen of -oplossingen op. Soms lukt het bijvoorbeeld wel nog om een vervangende deelnemer de plaats te geven en kan er alsnog een refund bezorgd worden of een tegoed verplaatsing gebeuren naar een andere editie in de toekomst, in een andere situatie niet. We kunnen dus geen refund garanderen, maar we bieden wel garantie op onze human approach. Elke situatie wordt persoonlijk bekeken, met zowel Liefde als de logistieke realiteit in mind.

6/ Communicatie

Bij

7/ Levensduur toegang programma’s

Bij JOURNĒ streven we ernaar om je levenslange toegang te geven tot al onze digitale/online producten en programma’s. Toch kunnen we de toekomst niet voorspellen. Wat we je wel kunnen garanderen, is dat je na aankoop van een digitaal/online programma minimaal 1 volledig jaar toegang hebt tot je aangekochte programma. Ook daarna behoud je - zolang JOURNĒ operationeel is - onbeperkt toegang tot al je aangekochte programma’s.

8/ Intellectueel eigendom

Alle belevingen, gecureerde en gecreëerde audiomaterialen, inhoudelijk cursusmateriaal, methodes of inhouden van producten zijn intellectueel eigendom van JOURNĒ. Deze mogen nooit zonder toestemming integraal overgenomen worden en niet zonder vermelding gebruikt en verwerkt worden in eigen materiaal. Soms verwijzen we naar, of bouwen we in ons materiaal ook voort op creaties van anderen, want we geloven in samen pionieren, en voortbouwen op ideeën, maar dit geven we steeds heel duidelijk aan.

9/ Technische toegankelijkheid & ondersteuning

10/ Community guidelines

11/ Community guidelines

We geloven in een warme, open en veilige beleef-, leer- en groeiomgeving waar iedereen zich welkom mag voelen. We doen zelf ons uiterste best om deze sfeer en energetische basis mee te creëren en zien we die warmhartigheid als onderdeel van ons ideale klantprofiel. Toch willen we ook heel duidelijk zijn:

Ongepaste of kwetsende communicatie (zoals o.a. maar niet gelimiteerd tot haatdragende taal, persoonlijke aanvallen of grensoverschrijdend gedrag) wordt niet getolereerd. Op onze kanalen zorgen we in de mate van het mogelijke voor monitoring en worden ongepastheden mogelijk verwijderd.

Bij ernstige of herhaaldelijke ongepaste of kwetsende verbale of non-verbale communicatie en schending van onze core values en deze community guidelines binnen een beleving, programma of buiten de JOURNĒ momenten om maar voortvloeiend uit een JOURNĒ beleving of programma, behouden we het recht om de toegang tot een aangekocht programma voor overtreders te beperken of te ontzeggen, zonder recht op terugbetaling, om de veiligheid van de andere deelnemers en de integriteit van het programma en de warme liefdevolle JOURNĒ way te beschermen. Dit trekken van een kordate grens gebeurt steeds in volle transparantie en zonder waarde-oordeel.

12/ Slotgedachte

Alle woorden op deze pagina schreven we met veel zorg en aandacht om een plek te creëren waarin iedereen zich veilig voelt en de intenties en verwachtingen duidelijk zijn. Maar, really, underneath all the legal jargon, vertrouwen we erop dat Liefde, Rede & Vertrouwen het hier nog steeds voor het zeggen hebben.

Remember….

We are all

sellers & buyers
humans

first.